Recensies krijgen

Je ziet tegenwoordig overal recensies en beoordelingen.
Als het niet op Facebook is, zie je het wel bij Google of bij de producten in webshops.

Waarom zijn deze recensies van anderen nu zo belangrijk?

Hoe meer recensies, reviews en beoordelingen, hoe hoger de conversie ligt.
Want zeg nou zelf; hetzelfde product met dezelfde prijs, de één met twintig beoordelingen van 4 of 5 sterren, terwijl het andere product 0 beoordelingen heeft. Dan is de keuze snel gemaakt. Het blijkt zelfs dat 63 procent van de klanten een voorkeur geven aan producten/diensten met reviews.

Zo zullen de webshops, Facebook pagina’s en website snel links gelaten worden wanneer ze slechte recensies hebben.

Maar hoe haal je klanten over om een recensie over jou te plaatsen of dat ene product te beoordelen op je webshop?

Mochten wij elkaar al gesproken hebben en elkaar dus kennen, is het makkelijker om een mail te sturen met de vraag: Zou jij een recensie willen achterlaten?
Mocht je een product hebben geleverd, zonder de klant te hebben gesproken. Dan zal dit een stuk lastiger zijn. Helemaal aangezien alle webshops tegenwoordig na een bestelling vragen om een beoordeling. Maak het de klant dan altijd zo makkelijk mogelijk d.m.v. een link die direct naar de recensies pagina gaat.

Zo kun je natuurlijk ook vragen om een recensie op je factuur of kassabon. Alleen worden deze vaak slecht gelezen. Tevens zal de klant meer moeite moeten doen.

Het is ook mogelijk om het systeem te automatiseren.
Dit kun je doen door een pop-up op je website te installeren waarbij de bezoeker eenvoudig een aantal sterren kan aanklikken. Let hierbij er wel op, dat je dan ook van wildvreemden een beoordeling kunt krijgen (niet voor iedereen geschikt).

Voor wat hoort wat!

Iedereen is gek van een presentje. Hier kun je dus makkelijk op inspelen. Via je webshop een kortingscoupon aanbieden bij het achterlaten van een recensie. Verloot een product of biedt gratis verzendkosten aan.

Denk er ook altijd aan, dat mensen de behoefte hebben om iets af te ronden. Misschien ken je het zelf wel wanneer er nog steeds een 1 door een ongelezen Whatapp berichten of bij je-mail icoon staat op je telefoon. De meeste mensen hebben de neiging om deze weg te krijgen. Zo zal dit bij een proces van aanschaffen, bestellen of levering ook meespelen.

Ook ik zien graag recensies over mijn werk en dienstverlening.

Negativiteit

Helaas zijn wij vaak extra gedreven wanneer er iets negatiefs gebeurd. De levering was niet goed, het product is na één keer gebruik al kapot, een enkel verzwikt bij het beoefenen van een activiteit enz. Het internet staat er vol van. Wanneer alles goed verloopt, hebben mensen het gevoel dat het is afgerond. Het bedrijf dat het product of dienst geleverd heeft, raakt dan al snel in de vergetelheid. Stuur daarom een reminder, of bedankje toe of maak zoals ik gebruik van een “nieuwsbrief”.

Wanneer er negatieve reacties geplaatst worden, reageer hier dan adequaat op. Behandel de klacht netjes af en biedt je excuses aan (ook al kun jij er niets aan doen). Je geeft ook snel de schuld aan het bedrijf waar je een product gekocht hebt, wanneer het niet goed geleverd is. Terwijl je weet dat de bezorgdienst hier vaker iets mee te maken heeft i.p.v. het bedrijf.

Ook vertrouwen mensen je meer wanneer je klachten goed afhandelt. Zie dus negatieve beoordelingen als iets positiefs waar je wat mee kunt.

 

Succes met het verzamelen van je eigen recensies!

Meer nieuwsblogs

{"dots":"true","arrows":"true","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","speed":"4000","rtl":"false","loop":"true","design":"design-6"}

Geen Webbus tips meer missen?

Schrijf je dan nu in, dan zorgen wij dat jij onze blogs in je mailbox krijgt. Wees gerust, wij gaan zorgvuldig met je e-mail om 😉

Je hebt je zojuist succesvol ingeschreven!